Oppdateringer:

fredag 19. desember 2008

Ønsker noen som vil ta med hunden på tur i Rogaland

Fornavn: Kristine
Fylke: Rogaland

Ønsker/trenger:
Søker friluftsfolk som ønsker turkompis av og til

Hvorfor:
Herlig å ha hundefri en dag innimellom. Hunden har godt av å forholde seg til nye mennesker

Hvor langt unna er du villig til å plassere hunden:
Ikke så veldig langt. Hunden kan bringes og hentes før/etter tur.

Ønsker pass tilbake, betaling, annet:
Jeg ønsker å gi lønn for at dere tar med hunden på tur.

Om hunden:
Alder: 5 år

Rase: Riesenschnauzer

Hundens forhold til barn, katter, andre hunder:
Sosial herremann. Godt utviklet språk, sikker dominant og konfliktsky. Han er flink med valper. Elsker katter mer enn kattene selv stort sett liker ;) Han har kun positive erfaringer med barn og omvendt.

Bruksområder/hva den evt. er trent til:
Her søker jeg etter friluftsfolk som vil ha med hund på tur. Han er trent til å bære kløv. Hvis kløv skal brukes av dere, da ønsker jeg å gi dere en kort opplæring/sjekkliste ved bruk av kløv.

Egenskaper/personlighet:
Omgjengelig, oppmerksom og aktiv hund. Svært kosete når han er sliten og fornøyd! Denne hunden kan også en "nybegynner" eller forsiktig person passe. Instrukser gies fra eier.

Rutiner: (være alene, bilkjøring, burbruk, mat o.l.)
Grundig informasjon vil bli gitt. Alene er helt fint, han får gå fritt i hele huset, rører ingenting og stort sett sover. Sitter med bilsele i bil. Bruker ikke bur hjemme. Mat sendes med hjemmenfra.

Spesielle behov, sykdom e.l.:
Det er viktig for meg at dere ikke begynner egentrening av hunden. Opplæring av kommandoer, og kjennskap til hunden vil dere få via meg. Hunden er trent uten korrigering. Det blir lagt vekt på at dere heller ikke får korrigere/ta hunden. Jeg viser dere gjerne alternativer. Dette er også en stor hund som krever ekstra ansvar fra passer iforhold til miljø. Man må vise hensyn.

Overnatting:
kun ved overnatting iforbindelse med tur/er.

2 kommentarer:

  1. Heihei!
    Jeg heter Linn og er 10år. Jeg er veldig dyreintressert. Jeg har hatt mange dyr. Men nå vill jeg passe en snill hund, ikke så veldig stor.
    Håper noen tar kontakt.
    e-post : Linntherese2009@hotmail.com

    SvarSlett
  2. Se på denne linken.

    www.doggydaycare.dinstudio.se

    SvarSlett