Oppdateringer:

lørdag 20. desember 2008

Korttidspass ønskes i Oslo

Fornavn: Norunn
Fylke: Oslo

Ønsker/trenger:
Pass til spesielle anledninger

Hvorfor:
Praktisk under løpetid, sykdom, eventuelt reiser

Hvor langt unna er du villig til å plassere hunden:
Helst i Oslo og nærområder

Kan betale for pass, tilby pass tilbake, andre tjenester:
Jeg har en kjeller full av alskens bøker, hvis det er lesehester der ute som vil ha slikt som betaling. Kan også stille opp som velvillig amatørfigurant hvis det skulle være interessant.

Varighet:
3-7 dager? Kommer an på situasjonen.

Om hunden:
Jeg har to hunder. Kommer an på situasjonen hvem du eventuelt passer, eller om det gjelder begge.

Alder:Tispe 2 år og 8 måneder, og hann snart 7 måneder

Rase: Fransk bulldog

Hundens forhold til barn, katter, andre hunder:

Hund 1 (tispe):
Barn: Veldig begeistret, men har en tendens til herjehopping, spesielt ved mye løping og i hilsesituasjoner. Barn som sitter kan slikkes i ansiktet. Ikke aggressiv eller usikker.
Katter: Vil nok løpe etter ute hvis mulig. Har hatt henne sammen med en kattunge inne i en uke. Det gikk veldig bra når katten skjønte at hun ikke var farlig. Hun er nok ikke kattevant allikevel.
Hunder:Går for det meste bra, så lenge de ikke herjer med valpen, eller ikke respekterer dempende signaler. (Type overslitsomme, pågående hannhunder) Da sier hun bestemt fra at nok er nok. Hun har ressursforsvar overfor andre hunder, og jeg lar henne ikke leke med andre hunder hvis det ligger leker og tyggebein rundt. Jeg gir valpen og henne mat i samme rom, men tror jeg ville droppet det med en fremmed hund. Hun går som regel godt med de fleste. Er i enkelte sammenhenger mer interessert i den fremmede hundeeieren, enn hunden.

Hund 2 (hann):
Barn: Det samme som tispa mi over. Begeistret, hoppete og slikkete. Virker ikke aggressiv eller usikker.
Katter: Det vet jeg ikke, har ikke hatt nærkontakt.
Hunder: Kan bli engstelig ved første møte hvis han finner hundene for brå. Tør fort opp, og ser da leken og trygg ut, og blir valpete ivrig.

Bruksområder/hva den evt. er trent til:
Ikke trent til noe spesielt. Ellers liker de vanlige hundeting, godbitsøk og turer.

Egenskaper/personlighet:
Hund 1 (tispe): Bestemt dame, men egentlig ganske lett å ha med å gjøre allikevel. I hvert fall hvis du godtar at regn ikke er egnet turvær. Veldig glad i mennesker.
Hund 2 (hann): Kosete valp. Kontaktsøkende. Holder seg i nærheten av eier, selv om vi har lært inn at å lukke døren også kan være greit. Fortsatt litt valpenykker, men ikke ekstremt.

Rutiner: (være alene, bilkjøring, burbruk, mat o.l.)
Ingen bur inne. Jeg har ikke bil selv, og de er derfor ikke vant med bilbur, men det går seg vel til? De sovner som regel i bilen, eller roer seg helt fint. De er lite alene hjemme, men det går bra de gangene de er det. Valpen er trent til å være helt alene (uten tispa) i korte perioder, og det går fint. Vet dog ikke hvordan dette vil være på et helt fremmed sted, alene. Tispa mi kan fint være alene hjemme en stund. De spiser v&h og fóres to ganger om dagen.

Spesielle behov, sykdom e.l.:
Valpen min er døv, og vi trener inn håndsignaler. Han er overraskende lett å forholde seg til. Er han intenst opptatt med noe og vi skal gå, vifter jeg foran øynene hans før jeg gir kommando. Han er lett å ha med å gjøre, kontaktsøkende, følger som regel etter deg, og gjør hva som helst for litt mat. Hundene mine er ellers vant til mye tid med eier. Jeg vil tro at de er relativt ukompliserte å passe, så lenge de ikke blir fullstendig understimulert på nærhet og trening. Ellers trener jeg positivt med hundene mine.

Epostadresse:
lykkelykkelykke@hotmail.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar